close

Scarborough Fair

作詞/作曲:イングランド民謡 編曲:加藤達也 歌:山田タマル


Are you going to Scarborough fair?
你是要去史卡羅博市集嗎?
Parsley, sage, rosemary and thyme
荷蘭芹、鼠尾草、迷迭香和百里香
Remember me to one who lives there
請代我向住在那兒的人問好
He once was a true love of mine
他曾是我的摯愛

Tell him to make me a cambric shirt
請告訴他為我做一件亞麻衫
Parsley, sage, rosemary and thyme
荷蘭芹、鼠尾草、迷迭香和百里香
Without no seam nor needlework
不能有接縫,也不許有針線
Then he'll be a true love of mine.
那麼他就能成為我的真愛


Tell him to find me an acre of land
請告訴他為我找一畝田
Parsley, sage, rosemary and thyme
荷蘭芹、鼠尾草、迷迭香和百里香
Between the salt water 
必須在海水
and the sea strand
與海岸之間
Then he'll be a true love of mine
那麼他就能成為我的真愛

Are you going to Scarborough Fair?
你是要去史卡羅博市集嗎?

 

註:官方發行的OST專輯中 Scarborough Fair歌詞中第二段副歌的部分 Then he'll be a true love of mine的Then少了一個n

(感謝已經末日貼吧的夥伴提供官方歌詞本的圖片)

arrow
arrow
    文章標籤
    山田タマル Scarborough Fair
    全站熱搜

    優梨ちゃん 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()